نخبگان استان یزد

جمعی از نخبگان علمی و فرهنگی استان یزد

نخبگان استان یزد

جمعی از نخبگان علمی و فرهنگی استان یزد

با تلاش دوستان، لینک دانلود صوت اساتید اردوی جنبش نرم افزاری هدایت3 در شهر مقدس قم، بارگذاری شد.

یادش به خیر اردوی عمومی نهضت آزاداندیشی و تولید علم و جنبش نرم افزاری هدایت(3) که یکی از بهترین اردوهای جنبش نرم افزاری کانون اندیشه اسلامی دارالعباده یزد بود. یادش به خیر آن سال ها که به کمک نهاد دانشگاه آزاد یزد، خصوصا حاج آقای حرزاده، که هر کجا هست خدا به سلامتش بدارد، چند اردوی علمی و فرهنگی در قم برگزار شد و نتایج نسبتا خوبی داشت. 

چه بسیار دوستانی که از همان اردوها، راه زندگی علمی و فرهنگی خویش را پیدا کردند و اکنون از اساتید حوزه و دانشگاه هستند یا در حال تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری و یا حوزه های علمیه هستند ولی با هدف والا و انگیزه صحیح و فهم درست از بایدها و کاستی های علمی  وفرهنگی و تمدنی کنونی و البته با نگاه به آینده شناسی شیعی و وظایف یک دانشگاهی منتظر مولا در واپسین روزگار حیات آدمی.

خیلی از دوستان از آن اردو بود که ارتباط جدی شان با کانون و مباحث علم تمدنی و جنبش نرم افزاری کانون اندیشه اسلامی دارالعباده یزد، که آن روزها با نام هئیت و کانون دانشجویی محبان الزهراء سلام الله علیها فعال بود، برقرار شد. هنوز هم در خاطرمان مباحث عمیق آن اردو هست و خواهد ماند. گرچه فیلم های اردو قبلا منتشر شده اند؛ ولی برای ماندگاری مطالب و به دلیل درخواست برخی دوستان علاقه مند، بهتر دیدیم که صوت اساتید را هم در وبلاگ مجمع هم اندیشی نخبگان استان یزد، منتشر کنیم. امید که مورد استفاده دوستان عزیز قرار گیرد. منتظر نظرات شما برای ادامه بهینه تر هستیم...

 

- استاد حجه الاسلام دکترحمید پارسانیا؛ علم و فلسفه:بخش اول:اینجا کلیک کنید./بخش دوم: کلیک کنید.

- استاد حجه الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه؛ رابطه علم و دین: کلیک:بخش اول / کلیک:بخش دوم 

- استاد حجه الاسلام دکترعبدالعلی رضایی؛ ماهیت نظام تکنولوژیک: کلیک:بخش اول / کلیک:بخش دوم

- استاد حجه الاسلام دکتر حاجی صادقی: نظام سیاسی اسلام: کلیک:بخش اول / کلیک:بخش دوم

- استاد حجه الاسلام دکتر نمازی؛ عرفان های سکولار: کلیک:بخش اول / کلیک:بخش دوم

- استاد حجه الاسلام حسینیان؛ آسیب شناسی نظام آموزشی: کلیک:بخش اول / کلیک:بخش دوم

- استاد حجه السلام دکتر سیداحمدرهنمایی؛ تحیر بشر در دوران معاصر: کلیک:بخش اول / کلیک:بخش دوم

- استاد حجه الاسلام جواد قرایی؛ نگاه مکاتب غربی به انسان در مقایسه با نگاه اسلام: لطفا اینجا کلیک کنید.

- استاد حجه الاسلام جمالی؛ رابطه علم و دین: کلیک:بخش اول / کلیک:بخش دوم


خوشبختانه به همت دوستان کانون اندیشه اسلامی،جلسات علمی هفتگی در یزد شروع شد

جلسات مطالعاتی کانون اندیشه اسلامی آغاز شد. در ابتدای اولین جلسه که به دبیری آقای عطارمنش برگزار گردید، آقای دهقان توضیحاتی را درباره نحوه برگزاری جلسات ارائه نمود وسپس مجموعه کتاب 5 جلدی با موضوع نگاه تاریخی به تمدن سازی بین دوستان پخش شد.در جلسه اول آقای عطار منش با توضیحات مقدماتی کار را آغاز کردند وسپس  تا صفحه 32  اول بحث آشور  بحث و گفتگو  انجام گرفت .ان شاء الله هفته آینده آقای انتظاری از صفحه 32 تا صفحه 44 را به صورت کنفرانس ارائه خواهند نمود. اگر عکس ها باز نشد به وبلاگ کانون مراجعه بفرمائید. منبع: وب کانون. دوشنبه 18/6/92  

            

 

 

             

 


مراسم شبی با شهدا در شهرستان خاتم و مراسم عروسی زوج آسمانی در جوار شهید گمنام

ستاد مردمی یادواره شهدای شهرستان خاتم، یکی از تشکل های فعالی است که در اردوهای نخبگان استان یزد همیشه بار و یاور ما بوده اند. امسال هم دوستان مختلفی در اردوهای سوم و چهارم نخبگان استان یزد از این شهرستان و به کمک دوستان، شرکت کردند که برای تقدیر از آنها گزارشی خواندنی از مراسم شهدا و ازدواج یکی از بسیجیان گران قدر در کنار مراسم شهدا خدمت شما تقدیم می شود. امید که این دوستان در کارهایشان در شهرستان خاتم موفق تر از گذشته باشند و در سال های آتیه نیز یار و همراه مجمع هم اندیشی نخبگان استان یزد و کانون اندیشه اسلامی دارالعباده باشند. با هم گزارش را بخوانیم:

پیوند آسمانی زوج جوان در جوار شهید گمنام روستای شهریاری سفلی شهرستان خاتم استان یزد:

 همه چیز به سرعت مهیا شد تا عرشیان نیز میهمان این پیوند آسمانی باشند. عروس و داماد در جوار ضریح شهید گمنام در انتظارند تا پیوندشان را در این مکان قدسی جشن بگیرند... ازدواج در اسلام از برترین عبادت ها به شمار آمده و از سوی بزرگان دین در احادیث به آن سفارش بسیار شده است، اما در  انجام این فریضه مهم و مقدس، متأسفانه بسیاری از خانواده ها، از ارزش های اسلامی فاصله گرفته و معیارهای مادی و پر زرق و برق را ترجیح داده اند و چه بسا، حتی در این مسیر، ره به بیراهه برده اند.

پیوندی که می تواند برای هر زوجی سراسر خیر و برکت باشد در نتیجه این نگاه مادی و غیر دینی، دیگر نمی توان بویی از خدایی بودن را در آن استشمام کرد. تمام جلوه این ازدواج ها با حظی از دنیا پیوند خورده است و هر زوجی برای آنکه خود را در میدان چشم و هم چشمی ها پیروز نماید، دست به ابتکار و طرحی نو می زنند. عده ای تصمیم می گیرند تا خطبه عقدشان را در بلندترین مکان و بر فراز برج ها بخوانند و یا آن سوتر در اعماق دریا و زمین، این مراسم را بر پا نمایند. در این میان  هنوز خانواده هایی هستند که به ارزشها دامن زده و نفس خود را در برابر سنت‌های جاهلی و چشم‌های فامیل، بشکنند تا سنت خدا نشکند.

اگر در نزد افرادی عزت زن به  مهریه های با تعداد تاریخ تولد  (شمسی ومیلادی) و بالاتراست، اما هنوز نوعروسانی هستند  که مقدس بودن عدد 14به نیت 14معصوم را به عنوان مهریه معنوی زندگیشان فراموش نکرده اند. و در این میان هستند زوج هایی که هنوز می توان رنگ خدا را در پیوندشان به نظاره نشست. جوانانی که در میدان رقابت های مادی، تصمیم گرفتند در مکانی پیوند عشق شان را بنا کنند که منزل و مأوای بهترین بندگان صالح خدا است، که دل به دعوت برترین عشق عالم داده اند.

آری؛ اینبار شهید گمنام وشهدای قره چاهی میهمان خطبه عقد «حامد قره چاهی» و «خانم قره چاهی» و میهمانان‌شان بودند. زوجی که تصمیم گرفتند پیوندشان به جای تالار و باشگاه و ... با تجملات دنیایی، در جوار مرقد شهیدگمنام ودرششمین یادواره این سفیران آسمانی باشد. برای بعضی از شرکت کنندگان جای تعجب بود. در یادواره شهدا سخنرانی ،مداحی ،تواشیح وسرود دیده بودیم اما خطبه عقد؟

میهمانان پای سخنان حجه الاسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان از شهادت و ایثار شهدا درسهایی آموختند و از مداحی نام آشنای شهید گمنام حاج مجتبی رمضانی بهره بردند.همه چیز به سرعت مهیا شد تا عرشیان نیز میهمان این پیوند آسمانی باشند. هزاران نفر منتظرند تا این عروس و داماد در جوار ضریح شهید گمنام  ازدواجشان را در این مکان قدسی جشن بگیرند. خطبه عقد را که می خوانند، گویا ملائکه نیز در اینجا حاضرند و به تحسینشان مرحبا می گویند. احترام به شهدا وتقدیم گل به مرقد شهید گمنام مبارکی این ازدواج را تا عرش الهی پیوند می زند و مسیری نورانی بر گام های پر ایمان این جوانان می گشاید.

اغراق نیست اگر بگوییم که با میهمان نوازی شهدا، بهترین پیوند ازدواج در این دوران رقم خورد و شاید آسمانی بودن این پیوند، حلقه های اشکی بود که در چشمان میهمانان نظاره می شد..

ستاد یادواره تنها شهید طلبه شهرستان خاتم، شهدای قره چاهی و شهید گمنام روستای شهریاری سفلی، ضمن ارج نهادن به حرکت مقدس و خداپسندانه، پیوند آسمانی این زوج جوان  را تبریک گفته و از روحیه انقلابی و اقدام شایسته ایشان وخانواده  محترمشان صمیمانه قدردانی می کند و امیدوار است  زمینه  بهتری جهت برگزاری ازدواج آسان جوانان فراهم نماید.

شاید سوال کنید داماد چه شغلی دارد؟ داماد از افتخارات اداره آموزش وپرورش شهرستان بهاباد در رشته تربیت بدنی وعروس خانم در حال تحصیل می باشند. قطعا پیوند در جوار شهید گمنام، نویدبخش زندگی سراسر مهر وایمان  و نیز تولد نسل آینده انقلاب اسلامی است. مبارک تان باد این سنت نبوی و پیوند آسمانی، آفرین و افتخار بر شما زوج جوان که زندگی سبزتان را به سرخی خون شهدا پیوند زدید تا یادآور پیام شهدا به نسل های جدید باشید.

ستاد یادواره تنها شهید طلبه شهرستان خاتم، شهدای قره چاهی وشهید گمنام روستای شهریاری سفلی

آدرس ایمیل یادواره:      Entezar1312@yahoo.com سامانه پیامکی:30002828008624        شماره تماس دبیر یادواره:09138548624 

برای گرفتن عکس با کیفیت تر لطفا اینجا را کلیک کنید: http://s3.picofile.com/file/7948295585/DSC_1437.jpg