نخبگان استان یزد

جمعی از نخبگان علمی و فرهنگی استان یزد

نخبگان استان یزد

جمعی از نخبگان علمی و فرهنگی استان یزد

برگزاری اردوی نخبگان دانش آموزی استان یزد- 18-23 مرداد ماه 1393

بحمدلله هفتمین اردوی متناوب نخبگانی استان یزد و دومین اردوی مستقل دانش آموزی برگزار می شود.

دانلود پوستر با کیفیت:‌http://s5.picofile.com/file/8134035118/sen01.jpg

ثبت نام اردوهای تخصصی دانش آموزی و دانشجویی و طلاب و فعالین فرهنگی استان یزد-تابستان1393

ثبت نام اردوهای تخصصی تابستان 1393
بحمدالله امسال تابستان نیز مجمع هم اندیشی نخبگان استان یزد با همکاری موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی یزد و موسسه فرهنگی عروج دارالعباده، اقدام به برگزاری اردوهای تخصصی برای فعالین و نخبگان علمی و فرهنگی نموده است. امسال نیز در تداوم طراحی نظام مند موضوعات ضروری برای ورود جدی جوانان متعهد به عرصه تولید علم و تمدن سازی، اردوهای دانش آموزی و طلبه-دانشجو به صورت دو اردوی مجزا و با برنامه ریزی کلان نگر، جامع، آینده گرا و متداوم برگزار خواهد شد. 
از تمامی دوستانی که سال های گذشته در خدمتشان بوده ایم و دوستان جدیدی که تمایل دارند با دیدی عمیق تر به فرهنگ و تمدن ایرانی-اسلامی و تمدن غرب و مباحث دشمن شناسی بنگرند و تامل کنند، دعوت می کنیم که در این اردوها شرکت نمایند. البته دوستان غیر استان یزد، نیز تا بیست درصد تعداد افراد اردو را می توانند پر کنند. متاسفانه امسال نیز امکان مادی برگزاری اردوی ویژه خواهران را نداریم، ولی انشاء الله مثل سنوات قبل، برای استفاده خواهران علاقه مند و سایرین، اندکی بعد از اردو صوت اساتید و برنامه ها را در همین وبلاگ خواهیم گذاشت و DVD تصویری اردو نیز، چند ماه بعد رونمایی خواهد شد.

شیوه ثبت نام اردوی تخصصی نخبگان دانش آموز استان یزد
اردوی تخصصی دانش آموزی امسال، با موضوع "دشمن شناسی قرآنی" می باشد که به مدت پنج روز،در تاریخ 18-22 مردادماه جاری در اردوگاه سرسبز شهرک سنگ آهن بافق به انجام خواهد رسید. برای ثبت نام اردوی دانش آموزی، می توانید به روش های ذیل عمل کنید:
الف. ثبت نام اینترنتی: فرستادن مدارک و فرم ثبت نام به ایمیل hamed_vjd@yahoo.com 
ب. دوستانی که هنوز فرم ثبت نام را نگرفته اند، می توانند با شماره تلفن مدیر اردو تماس بگیرند: 09135258472 یا با شماره 09132535950 (هزینه ای که از دانش آموزان گرفته می شود چهل هزار تومان می باشد که بخشی از هزینه های اردوست.)
شیوه ثبت نام اردوی تخصصی نخبگان طلبه و دانشجو
اردوی تخصصی دانشجو-طلبه امسال، با موضوع "تاریخ تمدن با نظری به تاریخ معاصر ایران" می باشد که به مدت پنج روز در تاریخ 9-14 شهریورماه جاری در اردوگاه باصفای شهید فهمیده بنادک سادات به انجام خواهد رسید. البته دوستان غیر استان یزد، نیز تا بیست درصد تعداد افراد اردو را می توانند پر کنند. دلیل اینکه امسال اردو در قم و تهران برگزار نمی شود، محدودیت مالی است که البته تلاش شده است از اساتید جدی مرتبط ساکن قم و تهران نیز استفاده شود و کیفیت و جدیت و علمیت اردوهای سال های گذشته، انشاءالله حفظ شود.
برای ثبت نام اردوی تخصصی طلاب ودانشجویان، می توانید به روش ذیل عمل کنید:

فرم ثبت نام اردو  طلیعه تاریخ تمدن را دانلود کرده و پس از تکمیل آن، به ایمیل andisheyazd@chmail.ir ارسال بفرمائید تا برای امتیازبندی و انتخاب شرکت کنندگان اردو  بتوانیم  از پاسخ های شما به سوالات مطروحه در فرم،افرادی را انتخاب کنیم.

درضمن مبلغ پنجاه هزار تومان را به شماره حساب 4667418723  بانک ملت و یا شماره کارت 6104337232701738  به نام جواد کوراغلی واریز نموده وشماره واریز به همراه نام خود را به شماره 09130713193 پیامک فرمایید.

آدرس اینترنتی پوستر: http://s5.picofile.com/file/8133425376/Talie.jpg

انتشار DVD پنج اردوی تخصصی تولید علم و تمدن سازی و جنبش نرم افزاری استان یزد

الحمدلله همزمان با همایش "پیشگامان تمدن سازی" و مراسم رونمایی از کتاب "ولایت فقیه؛ ولایت فرزانگان" از DVD های الکترونیک فایل جلسات اردوهای آموزشی و فرهنگی و تخصصی "هیات و کانون جنبش نرم افزاری محبان الزهرای دانشگاه آزاد اسلامی یزد" و "موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی یزد" و "مجمع هم اندیشی نخبگان استان یزد" و "موسسه عروج دارالعباده یزد" و "موسسه مدرسه عشق یزد" رونمایی شد. 

بسیاری از خواهران و سایر علاقه مندانی که به دلیل کمبود امکانات، نتوانسته بودیم در برخی اردوها در خدمتشان باشیم و همچنین فعالین علمی و نخبگانی و فرهنگی می توانند با تهیه این بسته های آموزشی از حاصل دسترنج چند سال گذشته دوستان خود در زمینه تولید علم و تمدن سازی و جنبش نرم افزاری استفاده کنند. برای تهیه این محصولات می توانید با شماره تلفن 09133590366 یا شماره 09138525914 یا شماره 09137785847 تماس بگیرید. دیدن مباحث این اردوها را به تمام دوستان فعال عرصه فرهنگ و تمدن توصیه می نمائیم. 


پوستر روی جلد جعبه محصول:‌ طرح هدایت (1): 2لوح فشرده-قم و تهران 1384


 پوستر روی جلد جعبه محصول:‌ طرح هدایت(3): 4 لوح فشرده- قم وتهران 1387


پوستر روی جلد جعبه محصول:‌ طرح طلیعه حکمت(علم تمدن ساز) : 8 لوح فشرده-قم وتهران 1391


پوستر روی جلد جعبه محصول:‌ طرح طلیعه معرفت(سکولاریسم در نظام تعلیم وتربیت) : 4 لوح فشرده-قم 1392


پوستر روی جلدجعبه محصول:‌طرح اولی الابصار 1-عبرت ها وتحلیل تاریخ معاصر (ویژه دانش آموزان نخبه استان یزد):2لوح فشرده-بافق1392

می توانید فایل پوسترها را از این آدرس ها بگیرید:

http://s5.picofile.com/file/8140855742/jonbesh_narmafzari_1384.jpg


http://s5.picofile.com/file/8140855984/jonbesh_narmafzari3_hedayt3_1387.jpg


http://s5.picofile.com/file/8140856300/ordoo_talie_hekmat_tabestan1391.jpg


http://s5.picofile.com/file/8140856500/ordoo_talie_marefat_sekolarism_tabestan1392.jpg


http://s5.picofile.com/file/8140856400/ordoo_tarikh_moaser_tarikh_moaser_tabestan_1392.jpg

تداوم جلسات موسسه اندیشه و فرهنگ اسلامی یزد

جهت تداوم مباحث و حفظ انسجام برنامه ها؛ موسسه فرهنگ و اندیشه اسلامی استان یزد، چهار جلسه مباحث مرتبط با اردوهای تابستانی را تدارک دیده است که به شرح ذیل اعلام می شود:

جلسه اول: آشنایی با طب اسلامی-سنتی: استاد: دکتر امتیازی رئیس دانشکده طب اردکان: 5 تیر 93

جلسه دوم: مدیریت زمان: استاد آبایی: 18 تیر 93

جلسه سوم: مهندسی فرهنگی: استاد لاور: 1 مرداد 93

جلسه چهارم: ضرورت مطالعه تاریخ: استاد جمالی: 15 مرداد

معرفی اجمالی کتاب ولایت فقیه ولایت فرزانگان/گزارش مراسم رونمایی در دانشگاه علوم پزشکی یزد

این کتاب از محصولات مشترک کانون اندیشه اسلامی دارالعباده یزد و مجمع هم اندیشی نخبگان استان یزد می باشد که به لطف الهی با یاری پنج موسسه و تشکل فرهنگی فعال در سطح کشور، در 22 بهمن 1392 توسط انتشارات پرتو ولایت قم منتشر شد. این اثر در سه فصل: دین وسیاست/ اسلام و حکومت/ ولایت فقیه و دو ضمیمه: کارآمدی عملی ولایت فقیه؛ دلیلی کارکردی بر لزوم ان و شخصیت شناسی مقام معظم رهبری تنظیم شده است و با بهره گیری از حدود 94 منبع (کتاب و مقاله و پایگاه اینترنتی) تلاش کرده است که با ارائه بسته کامل و مستند ودر عین حال روان و اجمالی، شبهات و نکات متعددی که در سطح سایت های اینترنتی و کشور و استان یزد رصد شده بود، را پاسخگو باشد. لذا به نظر می رسد که این کتاب قابل استفاده برای تمام تشکل های فرهنگی و دبیرستان ها و دانشگاه ها باشد.

 برای تهیه این کتاب با می توانید با پخش کتاب ربیع قم 09123534561 و 02537832805 و یا کتاب آسمان یزد 03516238476 واقع در ابتدای بلوار شهید منتظر قائم؛ چهارراه فاطمیه؛ ابتدای کوچه گلشن تماس بگیرید. برای خرید اینترنتی این محصول به سایت پاتوق کتاب مراجعه بفرمائید. اینجا را کلیلک کنید


ولایت فقیه ولایت فرزانگان 

از ابداعات این کتاب آن است که علاوه بر بیان ادله فقهی، عقلی و روایی ولایت فقیه، به نقد و تحلیل تفکر سکولار نیز پرداخته است.همچنین در ضمیمه اول، کارآمدی عملی ولایت فقیه در تاریخ معاصر، به عنوان دلیلی عینی و کارکردی بر اثبات و لزوم ولایت فقیه آمده و در ضمیمه دوم، شخصیت مقام معظم رهبری حفظه الله و لیاقت های علمی و عملی و اعترافات دوست و دشمن درباره ایشان مورد توجه قرار گرفته است. مشخصات کتاب: مولفمحمدجواد فرج نژاد / ناشرپرتو ولایت / نوع جلدشومیز / قطعپالتویی / شمارگان3000 / چاپ جاری1 / تعداد صفحات192 / وزن(گرم)193 / شابک:978-600-6495-11-8


دبیر همایش جنبش نرم افزاری در دانشگاه باقرالعلوم:

حجه الاسلام والملمسلمین دکتر غفاری فر: عدم موقعیت شناسی خطرناکتر از عدم شناخت دشمن است

شب گذشته نشستی استانی تحت عنوان نشست پیشگامان تمدن سازی با موضوع ضرورت اندیشه تمدن سازی در میان فعالین ونخبگان فرهنگی استان یزد با حضور دانشجویان ،طلاب واقشار مردم در مجتمع امام رضا(دانشکده پیرا پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد) برگزار شد. در این مراسم از کتاب ولایت فقیه ولایت فرزانگان و پنج محصول از اردوهای تولید علم و تمدن سازی و سکولاریسم در نظام تعلیم و تربیت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار یزد رسا شب گذشته (16 اسفند 1392) نشستی استانی تحت عنوان نشست پیشگامان تمدن سازی با موضوع ضرورت اندیشه تمدن سازی در میان فعالین ونخبگان فرهنگی استان یزد با حضور دانشجویان ،طلاب واقشار مردم در مجتمع امام رضا(دانشکده پیرا پزشکی) برگزار شد .

در این مراسم استاد حوزه ودانشگاه ودبیراجرائی سومین همایش جنبش نرم افزاری در دانشگاه باقرالعلوم گفت: اگر شما یک قطعه از جورچین را نگاه کنید به ماهیت آن پی نخواهید برد واین قطعه معنا ومفهومی ندارد اما اگر آن را در کل جورچین ودر جای خود قرار دهید تصویری جالب خلق خواهد کرد.

حجت الاسلام غفاری فر ادامه داد: اگر انسان خود را به تنهایی نگاه کند تصویری برای خود متصور نمی شود اما اگر خود رادر گروهی از انسان ها ببیند مشاهده می کند که کوچکترین تصمیم وحرکت او در کل گروه  تاثیر گذار است.

استاد حوزه ودانشگاه تاکید کرد: یکی از مهمترین خصوصیات بشر برخورداری از اختیار است واین انسان است که تصمیم می گیرد در تاریخ یک تمدن چه نقشی داشته باشد!

سخنران مراسم در بخش دیگری از صحبت هایش ادامه داد: قرآن می فرماید «لا یکلف الله  الا وسعها» یعنی هرچقدر انسان علم داشته باشد وسع دارد وهرچقدر وسع داشته باشد تکلیف دارد.

دبیراجرائی سومین همایش جنبش نرم افزاری در دانشگاه باقرالعلوم اظهار داشت: امروز ما باید خود را در کل تاریخ مشاهده کنیم نه در مقطعی از آن یعنی اگر در طول تاریخ پیامبران ورهبران الهی زحماتی متحمل شدند امروزحاصل این زحمات چیزی است که ما در اختیار داریم وما نیز اگر زحماتی متحمل می شویم به این دلیل است که آن را باید در اختیار نسل های بعد قرار دهیم پس ما خواه ونا خواه در هدایت یا ضلالت نسل بعد سهیم هستیم.

غفاری فر تاکید کرد : همیشه در تاریخ نوابغ جاودانه شده اند نه افراد عادی ومتوسط واین بدین معنی است که نوابغ کسانی هستند که در هر دوران با دقت فرصت ها را شناسایی واز آن ها استفاده می کنند و برای خداوند ملاک عمل ، استفاده صحیح از فرصت هاست.

وی گفت:به تعبیر مقام معظم رهبری نسل دهه هشتاد نسل بیدار و هشیاری است چرا که جریاناتی که به دنبال ایجاد تنش در دانشگاه ها هستند با فرصت شناسی دانشجویان  ناکام ماندند.

دبیراجرائی سومین همایش جنبش نرم افزاری در دانشگاه باقرالعلوم افزود: بی تفاوتی وعدم شناخت دشمن خطرناک است اما خطرناکتر این است که با وجود شناخت  دشمن موقعیت شناس نباشیم  و بی محابا  دست به اقدام بزنیم.

سخنران مراسم در ادامه با ذکر مثالی ادامه داد: اگر شب عملیات ، دشمن ومواضع وتجهیزات او را شناسایی کرده باشیم وقبل از فرمان فرمانده روی مین برویم علاوه بر این که جان خود را از دست داده ایم به دشمن نیزتدارکات حمله علیه او را اعلام کرده ایم واین فرصت پاتک زدن را به  دشمن می دهد.

استاد حوزه ودانشگاه با مهم دانستن مطالعات میدانی وبنیادی اضافه کرد: در مطالعه میدانی  باید هروز وارد عمل شویم چرا که هر روز مسائل خاص خود راداراست و در مطالعه بنیادی باید هر لحظه منتظر این باشیم که دشمن برای اعتقادات ما شبهه ایجاد کند.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س)گفت: امروز دشمن این  تفکر را  عنوان می کند که زن محجبه یعنی زنی توسری خور، فاقد آداب معاشرت، فاقد توانایی احقاق حق خود از جامعه ، سوال بنده  این است مگر زینب کبری کسی نبود که تا واقعه کربلا کسی صدای بلند او را نشنیده بود پس چگونه  با خطبه آتشین خود کوفه را برای کوفیان جهنم کرد ؟ مگر فاطمه زهرا (س) زنی نبود که خود را از نامحرم نابینا می پوشاند پس از کجا آموخته  چگونه از حریم ولایت باشجاعت تمام در برابر آن نا اهلان دفاع کند؟ پس زن محجبه در جایی اطاعت پذیر است ودر جایی دیگر با رشادت تمام از حق خویش دفاع می کند همان طور که زنان محجبه در اوایل انقلاب دفاع کردند.

حجت السلام غفاری فربیان کرد: بعضی می گویند تمدن اسلامی منکر ارتباطات اجتماعی بین زن ومرد و یا دختر وپسر است ، بنده می گویم نخیر چنین نیست اما تمدن اسلامی می گوید این ارتباطات باید متعارف باشد، درچارچوب موازین باشد وصحبت ها کوتاه و در مباحث عقلی وعلمی باشد.

وی در پایان اضافه کرد: تمدن اسلامی برعکس آنچه امروز دشمن تبلیغ می کند مخالف علوم طبیعی وتجربی نیست بلکه معتقد است شناخت این علوم می تواند شناخت ومعرفت را نسبت به خداوند بیشتر کند واگرانسان درتحصیل این علوم توکل وتقوا را همرا ه سازد موفقیت های شگفتی کسب خواهد کرد همان گونه که بزرگان علمی ما در مواجه با مشکلات علمی به خدا توکل می کردند ونتایج بزرگی نیز به دست می آوردند.

گفتنی است در پایان مراسم از کتاب ولایت فقیه ، ولایت فرزانگان نوشته محمد جواد فرج نژاد با حضورمحمد حسین پارسائیان مدیر کل کتابخانه ها ، نویسنده کتاب ، پدر وی و جمعی دیگر از نخبگان استان یزد رونمایی شد.

لازم به توضیح است اداره کل کتابخانه های استان یزد از محمد جواد فرج نژاد با اهدای کمک هزینه 5 میلیون ریالی عتبات تقدیر کرد. عکس هایی از این مراسم در سایت یزد رسا تقدیم حضورتان  شده است. (با تشکر از سایت یزد رسا.)