نخبگان استان یزد

جمعی از نخبگان علمی و فرهنگی استان یزد

نخبگان استان یزد

جمعی از نخبگان علمی و فرهنگی استان یزد

طلاب زحمتکش ابرقویی و بچه های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در ابرکوه و اعتکاف دانش اموزی

همزمان با 14 ماه مبارک رمضان، هشتمین اعتکاف دانش آموزی در شهرستان ابرکوه، به مدت سه روز برگزار می شود. سید مهدی مهاجری طلبه ابرکوهی در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه گفت: با هدف تقویت روحیه معنوی نوجوانان، هشتمین اعتکاف ویژه دانش آموزان در ابرکوه، در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

مهاجری اظهار داشت: مراسم اعتکاف به صورت مردمی، با همکاری انجمن اسلامی و گروه ندای بهشت از تاریخ 10 تا 12 تیرماه ویژه دانش آموزان ششم راهنمایی تا دوم دبیرستان برگزار خواهد شد.وی افزود: تعداد 90 دانش آموز پسر در مسجد صاحب الزمان (عج) و تعداد 50 دانش آموز دختر در مسجد چهارده معصوم (ع) معتکف شده و در برنامه های فرهنگی معنوی این مراسم شرکت می کنند. 

عضو فعال گروه ندای بهشت با اظهار تاسف تصریح کرد: با همزمان شدن اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان و ماه مبارک رمضان استقبال بی نظیری از اعتکاف شد، ولی متاسفانه به علت کمبود جا و مکان از پذیرش همه ی دانش آموزان معذور بودیم و خیلی ها نتوانستند در مراسم حضور یابند.

مهاجری بیان کرد: مباحث نقش اعتکاف در بندگی، بندگی خداپسند یا خود پسند، بندگی پدر و مادر تجلی بندگی خدا، دشمن شناسی و مباحث رسانه ای موانع بندگی خدا از اهم برنامه های فرهنگی است که که با حضور کارشناسانی از قم و یزد اجرا می شود.وی برگزاری جشن میلاد امام حسن(ع) و یادواره شهدای مدافع حرم توسط هیئت دانش آموزی انصار مهدی را از دیگر برنامه های اعتکاف در ماه رمضان برشمرد.


ابرنیوز: هشتمین اعتکاف دانش آموزی ابرکوه با عنوان «یک قدم تا آسمان» برگزار شد.

به گزارش برگزار کنندگان این مراسم؛ ماه مبارک رمضان امسال (1436 هجری قمری- تیرماه 1394) شاهد برگزاری هشتمین اعتکاف دانش آموزی “یک قدم تا آسمان” به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و گروه فرهنگی ندای بهشت بودیم.این برنامه در تاریخ ۱۴ تا ۱۶ ماه مبارک رمضان با حضور ۹۰ دانش آموز معتکف برادر در مسجد صاحب الزمان(عج) و ۶۰ دانش آموز معتکف خواهر در مسجد چهارده معصوم(ع) در بازه سنی ۱۲ تا ۱۶ سال برگزار گردید.محتوای معرفتی مطابق با این بازه سنی و در قالب مراسم فرهنگی، کلاس‌های آموزشی، محتوای صوتی و تصویری، گعده های مربی محور، فضاسازی و… ارائه گردید.


ازنکات جالب اعتکاف امسال حضور دانش آموزان برگزیده در کنار طلاب و دانشجویان نخبه ابرقویی حاضر در شهرهای دیگر در قالب کارگروه های مختلف بود که همکاری این افراد و تمرین کار تشکیلاتی توسط دانش آموزان زیبایی کار را دوچندان کرده بود
یکی از مهمترین مباحثی که در اعتکاف دانش آموزی هر سال مطرح است بحث محتوا و چگونگی ارائه آن است.در اعتکاف امسال با تشکیل کارگروهی شامل اعضای متخصص در این زمینه و با مشورت گیری از سایر افراد بنا بر این شد که محور موضوعات کل برنامه ها، بندگی خداوند باشد که با تقسیم سرفصل کلی به سرفصل های جزئی و ارائه به سرگروه ها،سخنرانان، کارگروه رسانه و همچنین کارگروه فضاسازی نظم خوبی در سیر مطالب ارائه شده به معتکفین حاکم گردید که در نهایت بازخوردی که از معتکفین گرفتیم نشان دهنده مثبت بودن مطالب مطروحه در قالب های مختلف بود و تاثیر این مباحث را ان شاءالله در زندگی و آینده این افراد خواهیم دید.سرفصل های جزئی ارائه شده با توجه به محور اصلی و همچنین نیاز روز جامعه انتخاب شد و از جمله آن هااطاعت از پدر و مادر، تجلی بندگی،بندگی خداپسند و خود پسند،برنامه ریزی برای بندگی،دعوت دیگران به بندگی،موانع بندگی بود.
یکی از برنامه های زیبای امسال یادواره شهدای مدافع حرم بود که با سخنرانی حجت الاسلام وکیل پور از قم و مداحی آقای علی قنبری همراه شد و رضایت فوق العاده معتکفین و مهمانان را به همراه داشت. مسلما یک برنامه سه روزه منجر به حل تمام مشکلات نوجوانان نخواهد شد اما میتوانیم این ادعا را داشته باشیم که سه روز حضور نوجوان در مسجد و دوری از موانع بندگی و حضور در برنامه ها قطعا تفاوتی چشمگیر در وی ایجاد کرده است که هم خود افراد هم مریبان و هم خانواده ها به این امر اذعان دارند.گروه برگزار کننده اعتکاف برنامه های جامع دیگری نیز برای تداوم ارتباط با نوجوانان و تربیت دینی این عزیزان دارد که امید است با همکاری مسئولین و همراهی خانواده ها این امر محقق شود. منبع: http://abarnews.ir/?p=26573

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد