نخبگان استان یزد

جمعی از نخبگان علمی و فرهنگی استان یزد

نخبگان استان یزد

جمعی از نخبگان علمی و فرهنگی استان یزد

گزارش اجمالی اردوی اولی الابصار2 - دشمن شناسی قرآنی در تابستان 1393

بحمدالله اردوی دانش آموزان نخبگان استان یزد با همکاری موسسه عروج دارالعباده یزد و موسسه مدرسه عشق و مجمع هم اندیشی نخبگان استان یزد به تاریخ هشتم تا سیزدهم شهریور 1393 در شهرک سنگ آهن بافق (آهن شهر) برگزار گردید. این اردو که با کمک مدیریت و کارکنان محترم شرکت سنگ آهن برگزار گردید طی شش روز با حضور اساتید چندی از استان‌های قم، تهران، اصفهان، مازندران و فارس برگزار گردید و سرفصل‌های مختلفی از مباحث دشمن شناسی قرآنی در آن بررسی شد. برنامه نهایی اردو را از این آدرس ها می توانید ببینید و دانلود کنید: اینجا و  اینجا و اینجا


این اردو با هم فکری و مشاوره با مراکز متعدد علمی و تحقیقاتی و اساتید فکری-قرآنی حوزه علمیه قم از جمله موسسه آموزشی و پژوهشی موسسه امام خمینی (رحمه الله علیه)، کانون طلوع موسسه،حاج آقای خرمی دبیر کانون طلوع،مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران و استاد اخوت و استاد حسام الدین حائری زاده، اندیشکده راهبردی یقین واستاد حسن عباسی و استاد حسام الدین حائری زاده، مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم و استاد آیه الله سید محمدرضا علم الهدی و حجه الاسلام والمسلمین مجتبی عابدینی، گروه فرهنگی سیدالشهدای اهل قلم سیدمرتضی آوینی قم و استاد فرج نژاد و استاد عبدالمحمود هادی و حجه الاسلام محسن مومنی، استاد مشکی از مرکز مشاوره موسسه امام خمینی(رضوان الله علیه) و حجه الاسلام والمسلمین حسین فلاح زاده از مرکز تخصصی نهج البلاغه حوزه علمیه قم و استاد شایق و ... شکل گرفت. 

طراحی وبرنامه ریزی این اردو حدود دو ماه طول کشید گرچه چند سالی بود که برگزاری چنین طرحی در ذهن مجمع هم اندیشی نخبگان استان یزد بود. چرا که از طرفی تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این رابطه تکلیف سنگینی بر دوش ما گذاشته بود، ثانیا برخی ها دشمن شناسی ضعیف را در سرلوجه کار خود قرار داده اند و برخی هم متاثر از متون ترجمه ای و غربی به دشمن شناسی پرداخته اند و این ما را موظف کرده بود که این اردو را زودتر برگزار کنیم. خدا متعال را شاکریم که این طرح به سرانجام رسید. بحث تداوم اردو را نیز در سرلوحه کار قرار داده ایم و جلسات دو هفته یکبار را در دارالولایه موسسه مدرسه عشق یزد ادامه خواهیم داد. برای دیدن برنامه تداومی به این وبلاگ مراجعه بفرمایئد. امید که خدای متعال قوه و ارده و توفیق تداوم جدی این راه را و تمامی نقشه جامع آموزشی-پژوهشی که برای رسیدن به تمدن باشکوه اسلامی داریم را همه ما عنایت فرماید. ان شاء الله تعالی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد